Aplikacja mobilna systemu Evenio
Aplikacja dostępna
z poziomu sklepu
Google Play
Aplikacja dostępna
z poziomu sklepu
Google Play
Jeśli chcesz, aby Evenio informowało Cię również o wywozach odpadów, podaj w lokalizacji pełen adres (miejscowość, ulica, numer domu) – tylko wtedy będziemy mogli sprawdzić kiedy przyjeżdża do Ciebie śmieciarka.
Jeśli interesują Cię tylko wydarzenia ogólne: miejskie, gminne, sportowe, kulturalne, itp. – wystarczy, że w lokalizacjach ustawisz samą miejscowość.
Uważaj!
Jeśli skasujesz lokalizację, usuniesz jednocześnie wszystkie ustawione uprzednio dla tej lokalizacji kategorie wydarzeń i inne zapamiętane dla niej ustawienia.
Dla każdej z ustawionych lokalizacji możesz wybrać interesujące Cię kategorie wydarzeń:
Pamiętaj: zaznacz sobie tylko te kategorie, które Cię interesują. Dzięki temu unikniesz spamu – informacji o nieinteresujących Cię wydarzeniach.
Ustaw automatyczne przypomnienia, a będziesz zawsze pamiętał o interesujących Cię wydarzeniach sportowych, kulturalnych i innych, będziesz na bieżąco z tym co dzieje się w Twoim mieście czy gminie. I już nigdy nie zapomnisz wystawić śmieci przed przyjazdem śmieciarki.
Na następnych ekranach możesz zobaczyć szczegółowe informacje dotyczące wydarzenia i jego opis:
Oprócz adresu wyświetlamy także położenie wydarzenia na mapie. Jeśli zechcesz – Evenio poprowadzi Cię nawigacją od miejsca, w którym się znajdujesz wprost do miejsca wydarzenia.
Możesz wpisać sobie tytuł przypomnienia i ustawić datę i czas, w którym aplikacja ma Ci przypomnieć o ważnym dla Ciebie wydarzeniu
Jeśli ustawiłeś w aplikacji przypomnienie do wydarzenia, albo automatyczne przypomnienia do całej kategorii wydarzeń, Evenio o wybranej przez Ciebie godzinie powiadomi Cię o ważnym bądź interesującym Cię wydarzeniu. Powiadomienie pokaże się na ekranie Twojego telefonu nawet jeśli aktualnie nie używasz aplikacji.
Pamiętaj, że Evenio to platforma komunikacji pomiędzy Tobą, a służbami miejskimi / gminnymi.
Jeśli właśnie widzisz:
• dzikie wysypisko śmieci
• efekt nocnych działań wandali w mieście
• niepokojące zjawisko na drodze
• pękniętą rurę na ulicy, itp.
Zgłoś ten fakt do odpowiednich służb za pomocą aplikacji Evenio. Do zgłoszenia możesz dołączyć zdjęcia, pozycję GPS, a jeśli tak zdecydujesz – także swój numer telefonu i / lub adres e-mail.
Możesz także zadzwonić do odpowiednich służb bezpośrednio z aplikacji.
Proste? Pewnie, że tak. No to zaczynamy: przygotujemy zgłoszenie razem, krok po kroku
1. Wybór lokalizacji z listy lokalizacji ustawionych w aplikacji Evenio na Twoim telefonie.
To najprostsza i najszybsza opcja, jeśli problem, który chcesz zgłosić wystąpił np. w pobliżu domu, działki czy mieszkania Twoich bliskich, których adresy masz ustawione w lokalizacjach w aplikacji Evenio na swoim telefonie.
2. Ustawienie bieżącej lokalizacji
Ta opcja jest najlepsza, a ustawienie najszybsze, kiedy stoisz właśnie przed dzikim wysypiskiem śmieci, dziurą w jezdni, pękniętą rurą, czy innym problemem wymagającym Twoim zadaniem zgłoszenia. Skorzystaj wówczas z funkcji aplikacji ustawienia lokalizacji wg pobranego przez aplikację położenia (1). Aplikacja zamieni pobraną lokalizację na geolokalizację, a tam gdzie to możliwe (np. w mieście) dodatkowo na adres i dołączy te dane do zgłoszenia.
(1)Aby można było skorzystać z tej funkcji aplikacja Evenio powinna mieć ustawioną systemową zgodę na dostęp do położenia, kiedy jest używana.
Ustawienia aplikacji można zdefiniować i zmienić w Ustawieniach systemowych Android.
3. Wybór lokalizacji poprzez zdefiniowanie miejscowości lub pełnego adresu
Ten sposób ustawiania lokalizacji dla zgłoszeń jest analogiczny jak przy ustawianiu lokalizacji dla potrzeb poprawnej prezentacji harmonogramów wywozu odpadów i polega na wybraniu miejscowości z listy miejscowości, a następnie ulicy z listy ulic, o ile wybrana miejscowość ma ulice.
4. Wybór lokalizacji poprzez wskazanie jej na mapie
Taki sposób definiowania lokalizacji jest najwygodniejszy, jeśli użytkownik aplikacji chce wskazać lokalizację bez adresu (np. park, rozległe tereny zielone). Wskazany na mapie punkt zostanie zamieniony na pozycję GPS lub pozycję GPS oraz najbliższy jej definiowalny adres.
Uwaga: Do zgłoszenia dołączana jest lokalizacja widoczna w polach „Adres zgłoszenia”. Po ustawieniu wskaźnika na mapie konieczne jest wciśnięcie przycisku co spowoduje uaktualnienie danych adresowych zgłoszenia widocznych w górnej części ekranu.
Po wykonaniu powyższych trzech kroków, które są obligatoryjne podczas definiowania zgłoszenia, ekran wiodący wygląda następująco:
W wielu przypadkach (dzikie wysypisko śmieci, dziura w jezdni, zepsute urządzenia na placu zabaw,…) opisywany problem warto jest zilustrować zdjęciami dołączonymi do opisu zgłoszenia. Aplikacja umożliwia dołączanie do zgłoszeń zdjęć zarówno wykonywanych bezpośrednio w trakcie redagowania zgłoszenia, jak i wykonanych wcześniej, pobranych z biblioteki zdjęć urządzenia.
Reklamacje do wydarzeń, np. odbiorów poszczególnych frakcji odpadów zgodnie z harmonogramem, można składać korzystając z przycisków znajdujących się przy opisach wydarzeń w liście pod kalendarzem lub na ekranie szczegółowych informacji o wydarzeniu.
Wpisz tytuł swojego zgłoszenia i jego treść. Możesz dołączyć bieżącą pozycję GPS oraz swoje dane kontaktowe: numer telefonu i / lub adres email.
Pamiętaj: abyśmy mogli przesłać Twoje dane kontaktowe, potrzebna jest Twoja zgoda, której udzielasz na ekranie Ustawień. Tam też możesz wpisać numer telefonu i adres email, które będziemy dołączali do zgłoszeń, gdy tylko zaznaczysz taką opcję.
Do reklamacji, podobnie jak do zgłoszenia, możesz także dołączyć zdjęcia. Możesz zrobić je telefonem bezpośrednio w aplikacji, albo pobrać z galerii zdjęć Twojego urządzenia
Listę złożonych zgłoszeń i reklamacji możesz na przeglądać na bieżąco. Widzisz ich status (np. oczekiwanie na odpowiedź), a kiedy już odpowiedź nadejdzie – przeczytasz ją w aplikacji
Na tym ekranie możesz nam udzielić zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych: numer telefonu i adres e-mail do celów dołączania do Twoich zgłoszeń i reklamacji.
Tutaj możesz też ustawić wstępnie schemat powiadomień dla wydarzeń. Schemat ten wyświetlimy Ci jako domyślny, jeśli będziesz chciał sobie ustawić przypomnienia dla wydarzeń z interesującej Cię kategorii.
Pamiętaj:
Jeśli zmienisz tutaj domyślne ustawienia i stukniesz „Ustaw”, to zmienisz także wszystkie wcześniejsze ustawienia dla kategorii.
Jeśli chcesz, żeby Twoje domyślne ustawienia obowiązywały jedynie w przyszłości, nie wciskaj przycisku Ustaw.
Aplikacja Evenio prezentuje wiadomości wysyłane za pomocą Systemów Komunikacji Mobilnej do Mieszkańców wybranych miast i gmin w Polsce. Funkcja Wiadomości dostępna jest z bocznego menu aplikacji.
Jeśli Użytkownik Evenio nie ustawił w aplikacji żadnej z lokalizacji objętych Systemem Komunikacji Mobilnej, po wybraniu menu Wiadomości aplikacja wyświetli komunikat.
Dla lokalizacji objętych Systemem Komunikacji Mobilnej wyświetlane są w aplikacji wiadomości w podziale na poszczególne kategorie. Użytkownik może wybrać interesujące go kategorie wiadomości. Po zapamiętaniu wyboru system Evenio zaprezentuje w aplikacji jedynie wiadomości należące do kategorii wybranych przez Użytkownika.
Wiadomości z danej kategorii prezentowane są w postaci listy. Nowe, nie przeczytane jeszcze przez Użytkownika aplikacji wiadomości oznaczone są kolorową kropką. Po kliknięciu w wybraną wiadomość otwiera się ekran, w którym można przeczytać pełną treść wiadomości.